Старосамбірська

районна державна адміністрація

Навчання вчителів-словесників освітнього округу у Стрілківській школі-інтернаті

 

26.11.2014 року на базі Стрілківської школи-інтернату відповідно до річного плану роботи проведено засідання методичного об’єднання вчителів української мови та літератури Стрілківського освітнього округу.

 

    Метою зібрання було:                                                                                                                                                              - розширити знання педагогів про ІКТ на уроках рідної мови та літератури;                                                                          - показати використання цієї технології на різних етапах уроків української літератури;                                               - провести дискусію «ІКТ на уроках української мови і літератури - «за» і «проти»;                                                       - ознайомити вчителів із новинками в методичних виданнях.

    Спочатку вчителі-словесники спостерігали уроки, які провели їхні колеги зі Стрілківської школи-інтернату:                                                                                                                                                                                     Нискогуз І.М. – урок літератури у 9-му класі на тему «У чому щастя людини ( за твором І.П.Котляревського «Наталка Полтавка»)»?                                                                                                                                           Добрянська О.С. – урок у 10-му класі («Життєвий і творчий шлях Івана Франка – українського письменника, ученого, громадського діяча»);                                                                                                                         Кирилич Н.С. – урок літератури у 5-му класі («Головні і другорядні персонажі у казці Івана Франка «Фарбований Лис». Мова автора і мова персонажів»).                                                                                                                                                                Усі три уроки мали спільні елементи:                                                                                                                                  -мотивацію вивчення теми уроку;                                                                                                                                               - підґрунтя для формулювання теми уроку і проблеми, яка буде розв’язана впродовж уроку;                                                                                                               - інтерактивні методи роботи   ( «гронування», «прес», «сенкан», робота в малих групах);                                                            - електронна презентація;                                                                                                                                                                - рефлексія  -                                                                                                                                                       що засвідчує добре налагоджену систему роботи всієї школи. А комп’ютерні технології, на думку вчителів, які проводили уроки,  підвищують ефективність навчального процесу, роблять урок більш цікавим і яскравим, стимулюють інтерес учнів до художніх творів, відкривають широкі можливості для творчості вчителя, допомагають вивільнити час для ефективної співпраці вчителя та учня, сприяють всебічній реалізації творчих, пошукових, особистісно орієнтованих, комунікативних форм навчання.                                     

 

   У процесі дискусії щодо ефективності використання ІКТ на уроках літератури учасники засідання  наголосили: сучасний учитель не може на уроці обмежитися сухим викладом програмового матеріалу, він зобов’язаний уміти користуватися сучасними засобами навчання, щоб забезпечити одне з найголовніших прав дитини – право на якісну шкільну освіту.                                                                                                                          Обмінюючись новинками у методичних виданнях, учителі зупинились на таких сучасних технологіях літературної освіти, як біоадекватна методика навчання та ейдотехніка.                                                                                Підсумовуючи роботу засідання, методист РІМЦ Сива Л.С. відзначила  чітке дотримання плану роботи, термінів, належну підготовку, правильний підхід до аналізу уроків з боку голови методоб’єднання Мицак В.О.                                                                                                                                                             У роботі засідання взяли участь учителі Стрілківської СШ І-ІІІ ст., Ясенице-Замківської і Ріп’янської СШ І-ІІ ст.                                                                                                                                                  Найбільшим недоліком у роботі засідання була відсутність представників із більшості шкіл освітнього округу: 10 керівників ЗНЗ із 13-ти не забезпечили участь учителів у роботі засідання.