Старосамбірська

районна державна адміністрація

Служба у справах дітей

Програма "Діти Створюють Країну"

Програма “Діти Створюють Країну”

– це інструмент для формування спільноти свідомих активних дітей, поширення глобальних цілей сталого розвитку та цінностей відповідальних Землян.

– це платформа для обєднання, навчання та взаємодії активних однодумців з різних куточків світу, як для дітей, молоді, так і для експертів.

– це сторення фундаменту миру, любові та підтримки наступних поколінь.

 

На цій сторінці ви дізнаєтеся більше про наші цінності, етапи програми, новини та можливості для розвитку наших дітей)

Програма є безстроковою

В рамках програми відбуваються різні заходи, конкурси, активності.

На сьогоднішній день до програми долучилося 475 дітей

В 2018 році до програми можуть долучитися Земляни до 18 років.

Організатор: Громадська організація «Українські Креативні Реформатори»

автор  Лілія Ткаченко

Метою програми є виявлення, об’єднання, навчання та підтримка активних дітей у світі.

Ключове завдання програми – трансформувати свідомість дітей, від мислення “споживачів” до моделі “творців”, які беруть відповідальність за своє майбутнє, майбутнє своєї країни та нашої планети Земля.

Програма відбувається за сприяння та інформаційної підтримки Кабінету Міністрів України, Міністерства закордонних справ України, Міністерства освіти і науки України, інтернет порталу «Український Інтерес», НПУ Межигір’я, екологічного клубу Еремурус, ГО Вулик Ідей, благодійного фонду Богдана Гаврилишина, Київської школи психології, ГО Батьківська спілка, ГО Громадський Хаб, UNICEF Ukraine, Tetra Pak, РВХ Свої, Нова Пошта.

Ми плануємо обєднати дітей та молодь різних країн щоб сформувати цінності відповідального громадянина Землі та поширити інформацію про глобальні завдання для збереження Планети.

В рамках програми ми організовуємо різні заходи, а також поширюємо ідеї марафонів:

#МарафонЕкологічноїВідповідальності
Знайомимо з глобальнми цілями ООН. Закликаємо берегти Планету, поширювати ідеї сталого розвитку, практикувати нові екологічні звички, раціонально використовувати ресурси, висаджувати “Дерева Миру”, залучати друзів, розповідати про свій досвід

#МарафонГромадськоїАктивності
Закликаємо взяти на себе відповідальність за життя навколо, обєднувати зусилля для вирішення проблем місцевих громад.

#МарафонДобрихСправ
Закликаємо наповнити серця любовю, бути милосердними та уважними, поруч можуть бути ті, хто потребує нашої допомоги. Ми власним прикладом демонструємо, що це просто –  творити справи добра, обєднуватися, бути щирими, ділитися щастям.

Долучайтесь до марафонів, надсилайте нам та публікуйте фото та історії успіху з помітками #НазваМарафону 

 

Нас хвилюють наступні актуальні проблеми, над вирішенням яких ми працюємо:

І. Нераціональне використання ресурсів планети Земля.

Я задаю собі питання що можна зробити і чому люди такі жорстокі до Землі? Можливо причиною є відсутність глобального мислення, інформації про проблеми Планети, людства, можливо люди не знають, що завдають шкоду Планеті, можливо не усвідомлюють, що їхдні дії сьогодні впливають на наше спільне завтра. Можна почати з того щоб змінити власні звички, усвідомти вплив людини на майбутнє, обрати шлях сталого розвитку, дізнатися більше про глобальні цілі ООН і бути прикладом для інших.

 

ІІ. Відсутність миру, толерантності, розуміння, взаємної допомоги,

 духовна бідність.

Людей називають розумними створіннями, але їх поведінка не підтверджує це. Розумні створіння випромінюють любов. Коли я замислююсь над тим чому в світі існують конфлікти, я розумію, що в світі ще існують діти, яким не вистачає любові, родини, яким не вистачає підтримки, гармонії, достатку та милосердя. Виховувати дітей – це талант. Створювати гармонійні родини – це мистецтво. Мати дитину наповнену щастям і любовю – це шедевр. Я розумію, якщо не приділяти увагу систематичній взаємодії з дітьми, ми можемо зустрітися в майбутньому в тисячами і мільйонами тиранів, травмованих людей. Нам потрібно сіяти зерна любові в душах дітей, посилювати відчуття потрібності в цьому світі.

 

ІІІ. Відсутність здоровя, благополуччя.

В той час поки я друкую ці слова хтось помрає від невиліковної хвороби, хтось щойно дізнався свій діагноз, а хтось набирається сили після чергової хіміотерапії. Десь в світі народжується дитина і мені би хотілося щоб ми могли зберегти її життя, навчити піклуватися про своє здоровя, обирати здорове харчування, позитивне мислення, радісне оточення, рухливий спосіб життя, сприятливий для розвитку та щастя інформаційний простір. Кожен з нас щодня робить свій вбір. Кожен з нас голосує грошима за ту чи іншу послугу, продукти.

Існує чимало проблем, але ми вважаємо, якщо люди матимуть інформацію – вони зможуть вплинути на своє майбутнє.

Я вірю, що взаємодіючи з дітьми ми зможемо створити міцний фундамент для взаємодії нової генерації, тому вже сьогодні ми виявляємо, навчаємо, обєднуємо та підтримуємо активних дітей.

 

Етапи програми:

 

І етап
березень 2017 – січень 2018

315 дітей з 22 областей України та юних українців з Німеччини і Йорданії 9-14 років.

Ми залучили партнерів та надіслали сюрпризи і подяки всім учасникам програми.

 

ІІ етап. червень 2018
Міжнародний Дитячий Конгрес

Серед учасників І етапу обрано 50 авторів найкреативніших робіт, це діти 9-14 років, котрі разом з батьками стануть учасниками заходу, де зможуть дізнатися більше про організацію соціальних ініціатив, справ добра та збереження Планети

________________________________________________

АКТУАЛЬНО

ІІІ етап. 1 січень 2018 – 1 липня 2018
30 конкурсів соціально-екологічного спрямування

Діти пишуть нам про свою місію на Землі, які питання їх хвилюють, що можуть зробити щоб у світі було більше любові, щоб зберегти Планету, щоб їх місто було кращим, щоб потрібно для щастя. Опис конкурсів нижче та в анкеті ( goo.gl/CAghaK )

 

ІV етап. липень  – жовтень 2018
Всеукраїнський тур зі збереження Планети в 63 містах

Це тренінгові навчання з поширення цінностей відповідального громадянина, турботи про навколишнє середовище, сталого розвитку, раціонального використання ресурсів; підтримка команд активних дітей. Для участі в тренінгу необхідно заповнити анкету учасника програми і зазначити чому для вас це важливо.

Інформаційне оголошення про тренінги програми для друку можна переглянути і завантажити для друку

АНКЕТА УЧАСНИКА ПРОГРАМИ: goo.gl/CAghaK
єдина для участі в конкурсах, тренінгах

_______________________________________________

 

V етап. листопад – грудень 2018
Виставка програми “Діти Створюють Країну”

 

VI етап. грудень 2018 – лютий 2019
Визначення та нагородження учасників конкурсів, команд активних дітей, учасників марафонів

 

VII етап
Телевізійна програма


Зараз ми розробляємо пілотну версію інтернет – телепередачі із експертами, які допоможуть дітям знайти відповіді на питання в різних сферах. Для нас важливо виховувати здорове, активне, свідоме покоління, яке турбується про свій духовний розвиток, природу та веде здоровий спосіб життя

Ми віримо, що кожен з нас може долучитися до створення нової

позитивної картини реальності в Україні!

 

 30 КОНКУРСІВ

ДЛЯ НАШИХ ДІТЕЙ

БЕЗ ПРАВИЛ!!! ТВОРИТИ БЕЗ МЕЖ!

Діти Створюють Країну щодня, своїми думками,словами, діями, рішеннями. Ми би хотіли щоб ти сьогодні розпочав творити) прочитай і відчуй, що би хотілося створити зараз) що завтра) ти можеш здивувати цей світ) ми віримо в твої надзвичайні здібності!

Учасник: до 18 років. Чекаємо на витвори до 1 червня 2018 року)

Автори найоригінальніших витворів отримають подарунки в кожному з конкурсів.
Що потрібно?
1. Обрати конкурси (можна декілька, як відчуєш)
2. Заповнити анкету учасника програми за посиланням: goo.gl/CAghaK
(якщо ви розумієте, що анкета завелика, часу мало, відкладіть написання. Зробіть це тоді, коли буде час без поспіху, спокійно в гармонії з собою написати нам)
3. З позитивом творити і надсилати нам поштою (адреса поштова/електронна нижче)

 

ЄДИНА РЕКОМЕНДАЦІЯ:

*АНКЕТУ ЗАПОВНЮЄ УЧАСНИК (без участі, батьків, вчителів, знайомих) Пише про свої думки, мрії, єдине питання, в якому можливо знадобиться допомога – зазначити проблеми міста/села, громади

**Шановні, дорослі! Дякуємо за поширення інформації! Ми цінуємо Вашу працю і турботу про дітей!
Будемо вдячні якщо у виконанні завдань – конкурсів діти зможуть проявити СВОЄ бачення, СВОЮ творчість.
КОНКУРСИ (які сподобаються, на твій вибір):

  1. Уявити Школу своєї мрії. Розкажи і покажи нам її. Ти можеш продемонструвати свій витвір у зручний і оригінальний спосіб: есе. малюнок, скульптура, відео сюжет, розповідь, вірш, фото, вистава, казка, макет і опис, історія або свій варіант. Фантазія, оригінальність вітається. Наприклад, ти можеш подумати як виглядає школа твоєї мрії, як відбуваються уроки твоєї мрії, які предмети вивчають діти у школі твоєї мрії, які діти навчаються в школі твоєї мрії, які бувають вчителі у школі твоєї мрії
  2. Створити Авторську Колекцію вкладок (закладок) для книги на тему: «Вкладки щасливої людини»
  3. Створити екологічну настільну гру «Еко Люди»
  4. Створити настільну гру «Команда Порятунку Планети»
  5. Створити настільну гру «МістоТворці»
  6. Створити Комікс на тему: Як СУПЕР-Я Планету Земля врятував
  7. Створити Казку на тему: «Як діти Планету Земля врятували»
  8. Створити знак миру, любові, добра, який зможе об’єднати дітей. Можливо саме він стане логотипом програми «Діти Створюють Країну»)
  9. Створити пісню про нас, про дітей, яким потрібно відшукати один одного і об’єднатися заради порятунку Планети, примноження добра, миру і любові. слова/музика
  10. Створити вірш на тему: «Як людям Планету зберегти». Що потрібно робити щоб у прекрасному і мирному світі нам жити?
  11. Історія Дерев. Напиши історію про дерево/дерева. Історія, яку чуло, бачило, відчувало дерево. Історія появи, дня народження дерева. Поява Вашого Родового Дерева. (додані малюнки, створені творчі витвори вітаються)
  12. Світ моєї мрії. Розкажи про світ, в якому ти хочеш жити, що ти хочеш і будеш робити, чим займатися, хто і з якими якостями, можливостями буде тебе оточувати. Ти можеш проявити в зручний для себе спосіб (есе, історія, комікс, фото, відео ролик, малюнок, музика, свій варіант)
  13. Створи історію “Моє життя в космосі” (До історії додай малюнки, прояви свою творчість і бачення без обмежень, можеш зняти відео та інше) . 1. Прояви своє бачення космосу, світу, форм життя у Всесвіті. Розкажи як ти живеш в космосі, про свій будинок у Всесвіті, в яких умовах, на якій планеті, зірці, галактиці, як вона виглядає, якого кольору і форми, як вона називається, що там відбувається. Уяви, що ти спостерігаєш за Планетою Земля, відслідковуєш зміни, проблеми Планети і хочеш їй допомогти. 2. Ти приймаєш рішення написати Людству послання. Розкажи як ти це зробиш, як доставиш і що напишеш в Посланні Людству, що потрібно робити, а що припинити, з чого і як почати, твої поради.
  14. Створи соціальну рекламу (залучити увагу до проблем соціуму і змінити поведінку людей). Ти можеш проявити в зручний для себе спосіб (наприклад: це може бути фото, відео ролик, малюнок, музика, свій варіант)
  15. Дивовижна історія мого роду. “Супер бабця, супер дід, супер предки, супер рід!” Створи історію про своїх рідних! Можливо твоїй бабці 90 років і вона сідає на шпагат чи танцює танго, жонглює млинцями? А може у дідуся найсмачніший рецепт борщу? А сестра пише неймовірні картини, мама вишиває ? Це має надихнути, здивувати та навчити інших важливому.
    Розкажи нам дивовижну історію свого роду, а ще краще зніми відео ролик)
  16. Голос вод. Для участі в цьому конкурсі необхідно піти до місця де є вода: озеро, річка, ставок, море. Спостерігай. Дивись серцем. Прислухайся до води, запиши її послання, про що вона тобі сказала? Напиши про свої про свої емоції, знаки, що ти побачив та відчув.
  17. Голос лісу. Для участі в цьому конкурсі необхідно піти в ліс. Спостерігай. Дивись серцем. Прислухайся до дерев, про що тобі вони розповіли, про що попросили. Відчуй голос лісу, запиши його послання.
    Знайди своє місце і своє дерево, почуй тишу. Напиши про свої про свої емоції, знаки, що ти побачив та відчув.
  18. Дивовижна історія про фею. Створи і Поділися з нами дивовижною історією. Будемо раді побачити ілюстрації)
  19. Портрет мого янгола. (Фантазуй. Намалюй або…свій варіант)
  20. Створи казку про пригоди чарівного кристалу. Твори без меж!
  21. Створи свою планету. Напиши, зобрази кого ти туди поселиш, чим там будуть займатися, які там будуть правила, які закони, що надзвичайного там буде відбуватися. Це може бути малюнок, фото макету та історія-опис.
  22. Творчість. Ти маєш талант! Поділися з нами своєю творчістю! Запиши відео! (або зроби це в зручний для себе спосіб). Можливо ти граєш на музичному інструменті, декламуєш вірші, співаєш. вишиваєш, пишеш картини, високо стрибаєш, їздиш на одному колесі. Нам кортить дізнатись більше про твою творчість!
  23. Юний Винахідник. Ти вже винайшов щось важливе і світ ще не знає про це? Розкажи нам, опиши свій винахід, чим він корисний і важливий, як виглядає, які нові можливості надає?
  24. Моє еко життя. Розкажи про своє життя в стилі еко, які маєш еко звички, як турбуєшся про Планету. Ми будемо щасливі якщо ти зможеш зняти відео!
  25. Ідеальний день. Уяви прекрасний день, день, коли ти будеш годувати своє тіло здоровою і корисною їжею. Створи свій ідеальний раціон, меню здорового харчування на тиждень, щоб ти був здоровим, радісним і щасливим)
  26. Еко Сумка моєї мрії. Розроби дизайн своєї Еко сумки, яку би носили твої друзі і ти! Це має бути супер еко сумка твоєї мрії!
  27. Моя Еко колекція дизайнерського одягу
  28. Здоровий спосіб життя. Що ти можеш зробити щоб надихнути друзів, таких дітей як ти, вести здоровий спосіб життя? Можеш зняти мотиваційне відео чи фото з надписом чи створити свою рекламу – рекламну кампанію за здоровий спосіб життя! Починай вже сьогодні! Долучай друзів!
  29. “Новий Вчитель Я”. Уяви себе мудрим веселим вчителем, другом дітей, уроки якого – це гра. Якою вона буде? Як будеш навчати дітей? Розроби серію уроків-ігор. опиши правила гри, як вона буде відбуватися.
    Можеш зазначити кількість учасників гри, вік, скільки років твоїм учням і який предмет (наприклад: математика, читання, письмо, музика, астрономія, географія та…свій варіант)
  30. Мій домашній улюбленець. Історія про твого друга-тваринку, його появу в твоєму житті. Ти можеш зняти відео, фото, намалювати портрет, чи ще щось надзвичайне))

 

Створені роботи можна надсилати:


  1. На електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (якщо це відео/вірш/фото, історії, пісня/музика)
    2. На поштову адресу: Київ-1, 01001, а/с 441,  Громадській Організації Українські Креативні Реформатори(створені настільні ігри, з фішками, кубиками, картинками, полем, карточками – вигаданими деталями, вкладки, малюнки)

Надсилаючи роботи на участь у програмі ви надаєте згоду на обробку особистої інформації та публікацію робіт

Участь в тренінгу – чудова нагода знайти нових друзів, однодумців, дізнатися як організувати власну соціальну ініціативу, зберегти Планету та реалізувати свою місію на Землі.

Спільноти найактивніших дітей отримають можливість виграти поїздку до столиці, де зможуть: побувати на цікавих екскурсіях, розвагах,  навчаться створювати мультфільми, розкажуть про свої успіхи на радіо та теле ефірах.

Учасники: до 18 років.  Прийом заявок та робіт: до 1 липня 2018 року.  Для участі в тренінгу необхідно заповнити анкету учасника програми, взяти участь щонайменш в одному конкурсі та зазначити чому для Вас це важливо. Анкета учасника програмиgoo.gl/CAghaK

 

Маршрут Всеукраїнського туру зі збереження Планети

липень-серпень-вересень.  41 місто

Київ – Переяслав-Хмельницький – Золотоноша  – Черкаси – Чигирин  – Кропивницький – Кривий Ріг – Нікополь –  Запоріжжя – Дніпрорудне – Мелітополь – Генічеськ –  – Нова Каховка – Скадовськ–  Олешки (Цюрупінськ) – Херсон – Миколаів  –  Коблево – Одеса –  Вознесенськ – Первомайськ – Бершадь – Умань –  Вінниця – Хмельницький – Кам’янець-Подільський – Чортків –  Чернівці – Коломия – Яремче – Івано-Франківськ – Тернопіль – Львів – Ужгород – Мукачево  –  Луцьк –  Рівне – Острог – Новоград-Волинський – Житомир – Біла Церква   – Київ

вересень – жовтень. 22 міста

Київ – Буча – Ірпінь – Чернігів – Батурин – Конотоп – Глухів – Суми – Охтирка – Харків – Святогірськ – Славянськ – Краматорськ – Добропілля – Полтава – Кременчук – Горішні Плавні – Верхньодніпровськ – Кам’янське – Дніпро – Приморськ – Бердянськ – Маріуполь – Київ

Якщо ви учасник до 18 років і не знайшли Вашого міста в нашому графіку, оберіть найближче, найзручніше з наявних, де би хотіли зустрітися.

Якщо Ви бажаєте стати волонтером або партнером програми у Вашому місті, допомогти в організації туру (іноді нам потрібна дистанційна волонтерська допомога), заповнюйте анкету друга програми:https://goo.gl/R2b7Wx

Якщо ви місцевий голова, лідер, вчитель, хороша зацікавлена людина і маєте бажання щоб ми приїхали до дітей Вашого міста, але його поки що немає в нашому графіку, напишіть нам. Якщо наш маршрут буде проходити поблизу вашого міста, будемо шукати можливість завітати, скоригувавши маршрут.

 Серед потреб туру:

  1. місце-зал для проведення заходу на 28-30 осіб (бажано з проектором)
  2. харчування, чай
  3. ночівля-дім на 1-2 дні для 3-5 осіб

  

Ми віримо, що кожен з нас може долучитися до створення нової позитивної картини реальності в Україні!

 

Підтримка програми. Документи:

Attachment 4. Support letter Ministry of Education and Sciences

Додаток 3. Інформація про організатора

Довідка: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

+38095-27-29-579, автор програми «Діти Створюють Країну» Лілія Ткаченко

Ваша дитина – особлива!
Вона дуже потрібна Україні!
Про неї має дізнатися світ!

Подаруйте дітям можливості розвитку!
Розкажіть знайомим про програму!

 FB-сторінка програми

Написати організатору Лілії Ткаченко

Взято участь у судових засіданнях

23 березня 2018 року відбулись два судові засідання, за участю представника служби у справах дітей Старосамбірської РДА, щодо позбавлення одного з батьків батьківських прав. За результатами засідання по одній справі винесено відповідне рішення, іншу перенесено на 6 серпня.

Відбулось ІІ засідання комісії з питань захисту прав дитини

        Голова Старосамбірської райдержадміністрації Орест Бонк, 15 березня 2018 року провів засідання комісії з питань захисту прав дитини Старосамбірської  райдержадміністрації. В роботі засідання взяли участь представники структурних підрозділів райдержадміністрації соціального направлення, правоохоронних органів, лікувальних закладів району та юрист.

       До порядку денного було включено 15 питань: чотири питання про надання дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, п’ять питань про визначення порядку участі одного з батьків у вихованні дитини, яка проживає з іншим із батьків, одне питання про надання висновку щодо доцільності позбавлення одного з батьків батьківських прав, одне питання про надання дозволу на зміну прізвища малолітньої дитини, ще одне про відрахування неповнолітнього з числа студентів, також розглянули питання про надання дозволу на першочергове придбання у 2018 році житла дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа. Також розглянули питання РЦСССДМ щодо зняття з-під соціального супроводу сім'ї, у зв’язку з покращенням ситуації, а також переглянули і затвердили індивідуальні плани дітей, які перебувають на обліку у службі у справах дітей Старосамбірської райдержадміністрації.

       Всі питання ретельно вивчені працівниками служби у справах дітей районної державної адміністрації, обговорені присутніми членами комісії та запрошеними. За результатами засідання комісією прийняті компетентні та виважені рішення, спрямовані на захист прав та інтересів дітей. 

 

Впровадження Програми« Наставництва» в районі

Досвід   досліджень розвитку дітей в різних умовах виховання свідчить про те,що діти, які проживають в колективних закладах,вже на початкових етапах свого розвитку відстають від однолітків, які проживають вдома. Це пов’язано з тим, що за умов колективного виховання задовольняються переважно фізіологічні потреби дітей, а можливостей  для формування постійних емоційно близьких зв’язків з дорослими немає. За таких умов не можна говорити про належний внутрішній емоційний комфорт кожного вихованця, про збереження індивідуальності дитини, про якісну підготовку  вихованців до самостійного дорослого життя.

      Серед основних факторів, які гальмують процес повноцінного розвитку та соціалізації дітей–сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, в умовах колективного виховання, визначають не достатність спілкування з дорослими, внаслідок чого, діти–сироти, виявляються не готовими до реального життя за стінами навчальних закладів чи дитячих будинків,не знають елементарних речей організації побуту та облаштування свого життя, як готувати їжу, заробляти гроші, робити покупки тощо. Втім, найбільша проблема полягає в тому, що вони залишаються  надзвичайно самотніми, поряд з ними немає жодної людини, до якої б вони мали довіру, до якої вони могли б звернутися по допомогу.  Залишаючись без підтримки, житла, роботи та необхідних життєвих навичок, маючи дещо викривлене розуміння родинних цінностей, підлітки дуже часто потрапляють в ситуації сімейних негараздів, мають великі труднощі у працевлаштуванні, отриманні житла, не можуть відстоювати власні права.

В Законі України «Про забезпечення організаційно – правових умов соціально – правового захисту дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13.01.20005 №2342 – 1V однією з основних засад державної політики визначено створення умов для реалізації права кожної дитини на виховання у сім’ї (ст.3). У ст.6 цього Закону передбачено, що за умови втрати дитиною батьківського  піклування відповідний орган опіки та піклування повинен вжити необхідних заходів щодо влаштування дитини в сім’ї громадян України – на усиновлення, під опіку або піклування, у прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу. При цьому влаштування дитини до закладу для дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не позбавляє органи опіки та піклування за місцем походження, та місцем перебування, дитини від обов’язків продовжувати діяльність щодо реалізації права цієї дитини на сімейне виховання(ст..6).Отже у статті 6 визначено пріоритетні форми влаштування дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – це усиновлення, опіка/піклування, прийомна сім’я та дитячий будинок сімейного типу. Проте, на державному рівні при влаштуванні дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, до сімейних форм виховання, значні труднощі виникають із влаштуванням дітей підліткового віку(11-18 років). Громадяни, які бажають прийняти на виховання дітей, віддають перевагу дітям віком від народження до 5 років, рідше до 10 років.

   Поза сімейними формами виховання залишаються діти – інваліди, діти з різними серйозними захворюваннями, діти підліткового віку та діти з однієї багатодітної сім’ї, яких складно влаштувати в сім’ю. Це означає, що сьогодні діючі форми сімейного влаштування посиротілих дітей не готові реалізувати право на зростання та виховання в сім’ї зазначених категорій дітей. Тому актуальною стала потреба у пошуку такої форми взаємодії, яка б забезпечувала можливість дітям сиротам та  дітям, позбавлених батьківського піклування, мати за друга – порадника, значущу,   авторитетну людину, з метою підготовки кожної дитини до самостійного життя. Так з’явилась ідея розвитку Наставництва в Україні як альтернативної форми допомоги дітям – сиротам.

Важливою особливістю  Програми Наставництва є те, що наявність у кожної дитини – сироти порадника – друга до якого, дитина має довіру, створює для дітей можливість підвищити рівень своєї соціально – психологічної компетентності.

  Протягом 2009р. проводилась розробка Програми Наставництва для дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а у 2010-2011рр. здійснювалось безпосереднє впровадження та моніторинг Програми на базі закладів для дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування м. Києва та Київської області.

Практика  проведення тренінгів для громадян, які  вирішили взаємодіяти з дітьми – сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, засвідчила, що для потенційних наставників важливим є розуміння та усвідомлення психологічних особливостей та потреб дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Наставник – це  вірний друг і порадник, це доросла людини,яка хоче і може присвячувати дитині свій час, знання і сили , формує з дитиною стабільні стосунки.

Основним завданням Наставника є:

:) зустрічатися з дитиною 1раз на тиждень хоча б протягом 2 років;

:) допомогти дитині сформувати навички самостійного життя;

: ) передати їй духовні, моральні та культурні цінності;

: ) допомогти визначити життєві цілі та показати шлях їх досягнення;

: ) стати для дитини надійним другом та опорою у будь – яких ситуаціях;

: ) супроводжувати її в житті після виходу із навчального закладу.

 

                    Форми наставництва

Відповідно до характеру встановлення контакту з дитиною  та змісту взаємодії з нею визначаються такі форми  наставництва

1) індивідуальне наставництво

2) наставництво в групі

3) наставництво за допомогою електронної пошти

 

      Яка користь для дитини?

1) допомога у навчанні та всебічному розвитку

2)формування навичок самостійного життя

3) профорієнтація

Для впровадження Програми необхідна

  • співпраця з державними та громадськими організаціями з метою реалізації спільних завдань щодо захисту прав дітей та поширення ідеї наставництва
  • співпраця зі ЗМІ з метою презентації діяльності Програми Наставництва, надання рекомендацій для населення щодо психологічних особливостей дітей різного віку та форм і методів роботи з ними.

Досвід реалізації Програми Наставництва переконує,що можливість     підліткові спілкуватися із наставником, а також у вихідні та святкові дні, під час канікул хоча тимчасовий досвід проживання в сім’ї, допомагає йому формувати у своїй свідомості не роль сироти, а роль повноцінної людини, здатної до аналізування та вирішення життєвих проблем. Такий набутий досвід соціалізації допомагає підліткам формувати уявлення про різні соціальні ролі, традиції, звичаї, етикет в сім’ї, а також сприяє покращенню успішності та активності дітей в різних видах діяльності. 

 

 

 

Здійснено виїзд

5 березня 2018 року працівниками служби у справах дітей Старосамбірської райдержадміністрації було здійснено виїзд для обстеження умов проживання кандидатів в усиновлювачі. За результатами обстеження складено відповідний акт.

Взято участь у судових засіданнях

16 лютого 2018 року працівниками служби у справах дітей Старосамбірської райдержадміністрації було взято участь в трьох судових засіданнях. Головний спеціаліст з питань опіки піклування та усиновлення служби у справах дітей взяв участь в судовому засіданні по справі внутрішньосімейного усиновлення. Провідний спеціаліст з питань правового забезпечення взяв участь в двох судових засіданнях щодо позбавлення одного з батьків батьківських прав.