Старосамбірська

районна державна адміністрація

"Роботодавець зобов’язаний інформувати працівника про розмір зарплатні та її складові"

Головне управління Держпраці у Львівській області наголошує  на тому, що роботодавець повинен при кожній виплаті заробітної плати ознайомлювати працівника з усіма нарахуваннями та відрахуваннями, які йому проводяться.

На адресу ГУ Держпраці у Львівській області надходять  звернення від мешканців Львівщини  з проханням перевірити правильність нарахування заробітної плати та з’ясувати  з яких складових формується їх зарплатня та скільки відсотків йде на податки.  Також громадяни  намагаються вияснити чи роботодавець дотримується усіх мінімальних  державних гарантій в оплаті праці та чи проводить усі передбачені законодавством доплати.

Така ситуація складається  у зв’язку з тим, що роботодавці не надають працівникам   необхідну інформацію  щодо коштів, які їм належать.

Втім,  хочемо наголосити, що  саме обов’язком керівника, а не  його правом,  є інформувати працівників про  розмір нарахованої  їм заробітної плати.

Отже, у  ст. 110 Кодексу законів про працю України зазначено, що при кожнiй виплатi заробiтної плати власник або уповноважений ним орган повинен повiдомити працiвника про  загальну суму заробiтної плати з розшифровкою за видами виплат;  розмiри i пiдстави відрахувань та утримань iз заробiтної плати, а також суму заробiтної плати, що належить до виплати.

Водночас у  ст. 116 КЗпП зазначено, що про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

Окрім цього, у Конвенції про захист заробітної плати, яку ухвалила Міжнародна організація праці, зазначено, що якщо є потреба,  то має бути вжито ефективних заходів,  щоб у зручний і легко зрозумілий спосіб інформувати працівників про  умови  нарахування  належної  їм  заробітної плати до того,  як  вони  стануть  на  роботу,  і  щоразу,  коли  ці  умови  змінюватимуться.

 

Звертаємо увагу роботодавців, що звернення з питань заробітної плати є підставою для проведення позапланової перевірки.

Про недопущення росту цін на дизельне пальне

Листом від 20.03.2017 року №1-32-720 Департамент економічної політики Львівської обласної державної адміністації інформував, що 17 лютого 2017 року було проведено нараду під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації Р.Т. Замлинського з керівниками департаменту економічної політики, агропромислового розвитку, паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження облдержадміністрації та Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо цінової ситуації на ринку паливно-мастильних матеріалів та недопущення росту цін на дизельне пальне в області перед початком весняно-польових робіт.

Повідомляємо, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Комітет має повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами.

Так, у кінці жовтня 2016 року Комітетом було прийнято рішення у справі про порушення ТОВ «Золотий екватор», ТОВ «Рітейл», ПП «Окко нафтопродукт», ТОВ «Альянс Холдинг», ПП «АМІК Україна»,ТОВ «СОКАР ПЕТРОЛЕУМ» та ТОВ «Паралель-М ЛТД» законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій. За вчинене порушення на суб’єктів господарювання було накладено штраф у розмірі 204,325 млн. грн. Також Комітетом здійснюється розгляд справи за ознаками вчинення операторами ринку, які здійснюють діяльність з роздрібної реалізації нафтопродуктів на АЗС під брендами «Авіас», «Авіас плюс», «Укрнафта», «АNP», «Мавекс», «Sentosa Oil», «Юкон», «Юкон сервіс», «Rubix», «ЗНП» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій.

 

Відповідно до пункту 17 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, особами, які мають право подавати заяву є суб’єкти господарювання – конкуренти, постачальники чи покупці відповідача та інші фізичні та юридичні особи. У разі наявності у сільськогосподарських товаровиробників інформації та документів, що можуть свідчити про вчинення учасниками ринків світлих нафтопродуктів порушень законодавства про захист економічної конкуренції, останні мають право звернутися до органів Комітету з відповідною заявою. Такі заяви мають відповідати вимогам, викладеним у пункті 18 Правил.